advertise

چگونه مبلمان خود را ست کنیم؟

پر تکرارترین سوالی که در هنگام خرید مبلمان به ذهن همه ی ما خطور میکند این است که مبل خود را چگونه انتخاب نمایم تا با رنگ بقیه ی اجزای اتاقی که قرار است در آن قرار بگیرد ست شود چرا که ست کردن رنگها یا همان ترکیب رنگها نقش اساسی را در دکوراسیون منزل ایفا میکند و بدون شک یکی از معیارهای زیبایی دکوراسیون منازل رنگ است.
اینکه چه رنگهایی باهم و در کنارهم ست میشوند از اصولی است که در چیدمان منزل مورد توجه قرارمیگیرد. از آنجا که بسیاری از افراد عادی اطلاعی از روش صحیح ست کردن رنگها با یکدیگر ندارند در این مقاله سعی میکنیم با دانستن نکاتی آنها را در این زمینه راهنمایی کنیم. دانستن نکاتی در زمینه ی هارمون رنگها به انتخاب های شما در زمینه های مختلف از جمله ست کردن دکوراسیون منزل کمک میکند.
با بهسان چوب در ادامه همراه باشید. همچنین میتوانید برای خرید انواع محصولات چوبی اعم از مبل راحتی،سرویس خواب  به فروشگاه این مجموعه مراجعه فرمائید.این مجموعه با شناخت نیاز مشتری، به عرضه انواع محصولات در تنوعی منحصر به فرد میپردازد.

چگونه مبلمان خود را ست کنیم؟ | بهسان چوب

انعکاس نور | بهسان چوب

انعکاس نور

نکته ای که باید برای انتخاب رنگ مناسب مد نظر قرار دهید این است که هررنگ درفضاهای گوناگون آثار متفاوتی دارد. در انتخاب رنگ مبل پذیرایی باید میزان نور ورودی و فضای موجود در سالن پذیرایی را مد نظر قرارداد اگر سالن بزرگتری داشته باشیم میتوان رنگهای مختلف تیره و روشن به کاربرد چنانچه فضای ما نور کافی ندارد از رنگهای روشن استفاده میکنیم مثلا رنگهای سفید و شیری با انعکاس نور باعث میشود.
فضای سالن روشنتر و بزرگتر به نظر برسد و یا اینکه به عنوان مثال رنگهای سبز و آبی به دلیل اینکه سبب ایجاد آرامش درونی در فرد میشوند از نظر روانشناسی مناسب اتاق خواب هستند پس قبل از انتخاب رنگ از تاثیراتی که رنگها برروی روح و روان میگذارند آگاهی کسب نمایید.


انتخاب طرح ورنگ مناسب مبل

همچنین بهتراست برخی از وسایلی که درکنارهم قرارمیگیرندمانند مبل وپرده یکی از سه حالت خنثی کننده مکمل یا مشابه را داشته باشند. بهترین راه برای تغییردکوراسیون ودمیدن روح تازه به خانه تعویض مبلمان است اما با توجه به اینکه غالب مردم هر چند سال یکبار توان مالی آن را پیدا میکنند انتخاب نادرست میتواند هزینه ی زیادی را به خانواده تحمیل نماید بنابراین در زمان خرید باید نگاه همه جانبه داشته باشیم.
از آنجایی که مبلمان در مرکز اتاق پذیرایی چیده میشوند وروی جذابیت وزیبایی دکوراسیون تاثیر بسزایی دارندبهتر است در انتخاب طرح و رنگ آن دقت و سلیقه ی لازم را به خرج دهید تا بتوانید منزلی شیک ودر عین حال متفاوت را در سالن پذیرایی منزلتان به وجود آورید. همانطور که قبلا گفتیم ازنظر رنگ باید هارمون مناسبی بین اجزای موجود در دکوراسیون وجود داشته باشد. ست کردن رنگها معمولا براساس استفاده از طیف های رنگی متناسب یا استفاده از طیف های تیره و روشن یک رنگ صورت میگیرد. برای مثال ست کردن رنگ کرم قهوه ای-طلایی و سبز-زردونارنجی و یا استفاده از رنگهای آبی تیره وروشن-زرشکی وقرمز-انواع سبز و امثال آن.


فرش مناسب | بهسان چوب

فرش مناسب

فرش یکی از اقلامی ست که میتوان در ست کردن مبلمان از آن بهره جست در این رابطه معمولا از طیف رنگی موجود در رنگ فرشها و هماهنگ بودن آن با رنگ مبلمان استفاده میشود برای مثال در یک دکوراسیون با تم رنگ کرم قهوه ای معمولا فرشهایی با گلها وطرح های کرم یا گردویی رنگ استفاده میشوند.
از این رنگ فرش ها در دکوراسیون لاکچری با تم طلایی نیز استفاده میشود. برای ست کردن مبلمان با پرده های طرح دار بهتر است پارچه مبل ساده انتخاب شود و بالعکس. علاوه بر ست کردن طرح میتوان یک هارمونی زیبا از نظر رنگ ایجاد کرد.


برای مثال در یک دکوراسیون با تم رنگ قهوه ای و زرد میتوان در کنار مبلمان با انواع رنگ قهوه ای از پرده هایی با طرحهای زرد ویا نارنجی استفاده کرد.استفاده از کوسن های زرد نیز میتواند انتخاب جذابی باشد. بهتر است کوسن با فرش ست شود.
خیلی از افرادی که دوست ندارن رنگ بدنه مبل با رنگ فرش آنها ست شود میتوانند با ست کردن کوسن مبل با رنگ فرش کمک بگیرند.
نکته ی دیگر هم سبک بودن فرش و مبل ویا دیگر اقلام دکوراسیون منزل میباشد به طور مثال چنانچه از مبلمان سلطنتی و کلاسیک استفاده میکنیم فرشهای سنتی و ایرانی و برای مبلمان  ال ومدرن فرشهای مدرن گزینه ی مناسبی است پس اول سبک منزل خود را مشخص کنید.

انتخاب سبک مبلمان | بهسان چوب