advertise

روش های شستشوی مبلمان در منزل

بررسی روش های مختلف شستشوی مبلمان در منزل

مبل ها تاثیر بسزایی در آراستگی منزل دارند اما درصورتیکه کثیف و پر از لکه باشند زیبایی منزل را زیر سوال میبرند. برخلاف تصور بسیاری از افراد شستن مبلمان کار بسیار دشواری نیست و فقط مقداری زمان و حوصله میطلبد.
در اینجا به چند روش اصولی شستشوی مبلمان می پردازیم. در شستشوی مبلمان باید اصولی رعایت شود تا به چوب و پارچه مبلمان آسیبی نرساند که بهسان چوب با برخورداری از متخصصان ماهر به بیان این موضوع پرداخته است.همچنین شما میتوانید برای خرید مبل ملایر و انتخاب رنگ آن  با ما در ادامه همراه باشید.حالا به توضیح مرحله به مرحله ی آن میپردازیم.

شستشوی مبلمان | بهسان چوب

شستشوی مبل در منزل | بهسان چوب

مرحله اول:ابتدا بااستفاده ازجاروبرقی تمام شکاف ها وشیارهای مبلمان رااز گردوغبار وآشغال تمیز کنید.
مرحله دوم:با یک برس نرم به آهستگی قسمتهایی که گردو غبار به سطح مبلمان چسبیده است را پاک کنید و مجددا جاروبرقی بکشید.
مرحله ی سوم:درصورتی که حیوان خانگی دارید حتما بااستفاده از یک پرزگیر باحوصله و دقت تمام کل پرزها وموهای ریز سطح مبلمان را جمع کنید.
مرحله چهارم:برای پاک کردن سطوح فلزی و یا چوبی با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز و همچنین یک محصول تمیز کننده ی مناسب به آرامی تمیز کنید ومراقب باشید مواد شوینده روی قسمتهای پارچه ای مبلمان نریزد
مرحله نهایی:باید لکه گیری انجام شود.از آنجا که هر لکه ای روش ویژه ی خود رادارد
شمامیتوانید برای سهولت کارتان از محلول رقیق شده ی آب و سرکه استفاده نمایید. ترکیب فوق راروی مبلمان اسپری کرده سپس با استفاده از یک پارچه ی نرم به آرامی آنرا پاک کنید.


تهیه محلول پایه آب برای شستشوی مبلمان

مبلمان قبل از پرداختن به روشهای ساخت محلول نکته حائز اهمیت اینکه هر مبلی با یک نوع مواد شوینده سازگار است بنابراین در انتخاب محلول انتخابی دقت نمایید ضمن اینکه برای این کار قسمتی از مبلمان را که خارج از دیداست انتخاب کنید. قسمتی را به مواد یا حلال شوینده موردنظر آغشته کنید و زمان بدهید.
پس از چند دقیقه باپارچه ی نمدار مواد را پاک کنید و منتظر بمانید تا خشک شود. برای خشک کردن از سشوار استفاده نکنید مگر با حرارت ملایم. چون حرارت بالا باعث تغییر بافت و رنگ پارچه میشود. چنانچه پس از استفاده از محلول تغییری در مبلمان ایجاد نشد آن محلول مناسب است.


ساخت محصول خانگی

۱.صابون یاقرص ماشین ظرفشویی یامایع ظرفشویی را با آب سرد یاولرم ترکیب کنید میتوانید چند قطره سرکه سفید هم اضافه کنید.درمورد مبل های رنگ روشن وسفید که ممکن است حتی آب برروی انها ایجادلکه می نمایدآب مقطر بهتر است.به دلیل قدرت چرب زدایی بالای مایع ظرفشویی این محلول برای پاک کردن لکه های چربی موثراست.

۲.پودرصابون لباسشویی اثرلکه بروسفیدکنندگی بالایی داردوبرای تمیز کردن مبلمان رنگ روشن مناسب است.فقط توجه داشته باشید که برای ایجاد کف بیشتردرمصرف میزان پودر صابون زیاده روی نکنید.

مایع شستشوی مبل خانگی | بهسان چوب

۳.محلول آب وشامپو فرش:رایج ترین روش شستشوی مبلمان در میان افراد است که به نسبت ذکر شده روی شامپو با آب ترکیب شده و با یک اسفنج برروی سطوح مبلمان زده میزنیم و پس از گذشت چنددقیقه با دستمال تمیز و نمدار پاک میکنیم.

۴.بهترین لکه بر خانگی ترکیب آب گرم و میزان مساوی جوش شیرین ومایع ظرفشویی وسرکه سفید است که حتما قبل از استفاده باید تست گرفته شود و در صورت عدم ایجاد مشکل از آن استفاده نمائیم


شستشوی مبل با بخارشو

بخارشو کردن کثیفی ها وآلاینده های روغنی را از بین میبرد.یک محلول پاک کننده برپایه آب بسازید و مخزن دستگاه بخارشو را با آن پرکنید. سپس با بخارشو تمام این محلول را روی مبل پخش کنید سپس مکنده ی بخارشو را روشن کرده و تمامی کف های اضافی را از روی مبل تمیز کنید. با دستگاه قسمتهای پارچه ای را از بالا به پایین تمیزکنید.
برای آسیب نرسیدن به پارچه دستگاه را در حالت ضعیف قرار دهید. پس از بخارشو کردن اسفنج را خیس کرده و روی آن شامپو بزنید و آن راروی مبلمان بکشید سپس بامکنده ی دستگاه یا حوله ی تمیز ونمدار آن را تمیز کنید.

پیشنهادات بهسان چوب

مبل راحتی پرنس 8نفره
مقایسه